ЗАГАЛЬНІ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З
ІНФОРМАТИКИ
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії
оцінювання навчальних досягнень
|
Початковий
|
1
|
Учень розпізнає
окремі об’єкти, явища і факти предметної галузі; знає і виконує правила
техніки безпеки під час роботи з обчислювальною технікою (ОТ)
|
2
|
Учень розпізнає
окремі об’єкти, явища і факти предметної галузі та може фрагментарно
відтворити знання про них.
|
|
3
|
Учень має
фрагментарні знання при незначному загальному їх обсязі (менше половини
навчального матеріалу) за відсутності сформованих умінь та навичок.
|
|
Середній
|
4
|
Учень має
початковий рівень знань, значну (більше половини) частину навчального
матеріалу може відтворити репродуктивно; з допомогою вчителя може виконати
просте навчальне завдання; має елементарні, нестійкі навички роботи на
комп’ютері.
|
5
|
Учень має рівень
знань вищий, ніж початковий; може з допомогою вчителя відтворити значну
частину навчального матеріалу з елементами логічних зв’язків; має стійкі
навички виконання елементарних дій з опрацювання інформації на комп’ютері.
|
|
6
|
Учень знайомий з
основними поняттями навчального матеріалу; може самостійно відтворити значну
частину навчального матеріалу і робити певні узагальнення; вміє за зразком
виконати просте навчальне завдання; має стійкі навички виконання основних дій
з опрацювання інформації на комп’ютері.
|
|
Достатній
|
7
|
Учень уміє
застосовувати вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; може пояснити
основні процеси, що відбуваються під час роботи інформаційної системи та
наводити власні приклади на підтвердження деяких тверджень; уміє виконувати
навчальні завдання, передбачені програмою.
|
8
|
Учень уміє
аналізувати навчальну інформацію, в цілому самостійно застосовувати її на
практиці, контролювати власну діяльність; самостійно виправляє вказані
вчителем помилки; самостійно визначає спосіб розв’язування навчальної задачі;
вміє використовувати інтерактивну довідкову систему.
|
|
9
|
Учень вільно
володіє навчальним матеріалом, застосовує знання на практиці; вміє
узагальнювати і систематизувати навчальну інформацію; самостійно виконує
передбачені програмою навчальні завдання; самостійно знаходить і виправляє
допущені помилки; може аргументовано обрати раціональний спосіб виконання
навчального завдання; вільно володіє клавіатурою.
|
|
Високий
|
10
|
Знання, вміння і
навички учня повністю відповідають вимогам державної програми. Учень володіє
міцними знаннями, самостійно визначає проміжні цілі власної навчальної
діяльності, оцінює нові факти, явища; вміє самостійно знаходити додаткову
інформацію та використовує її для реалізації поставлених перед ним навчальних
цілей; судження його логічні й достатньо обґрунтовані; має певні навички
керування операційною системою.
|
11
|
Учень володіє
узагальненими знаннями з предмета; вміє планувати особисту навчальну
діяльність, оцінювати результати власної практичної роботи; вміє самостійно
знаходити джерела інформації і використовувати її відповідно до мети і
завдань власної пізнавальної діяльності; використовує набуті знання і вміння
у нестандартних ситуаціях; уміє виконувати завдання, не передбачені
навчальною програмою; має стійкі навички керування інформаційною системою.
|
|
12
|
Учень має стійкі
системні знання та продуктивно їх використовує, стійкі навички керування
інформаційною системою в нестандартних ситуаціях; уміє вільно використовувати
нові інформаційні технології для поповнення власних знань та розв’язування
задач.
|